Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /chroot/home/tanulask/tanulaskontroll.hu/html/forum.php on line 32

Warning: session_name(): Cannot change session name when session is active in /chroot/home/tanulask/tanulaskontroll.hu/html/include/session_start.php on line 2
Fórum - Tanuláskontroll, tanulás, agykontroll és villámolvasás tanfolyamok gyerekeknek és felnőtteknek
Tanuláskontroll és gyermekagykontroll
Segíthetünk a felnőtteknek és a gyerekeknek a hatékonyabb, gyorsabb tanulásban ⇒ Tanuláskontroll, Gyermekagykontroll.
Kapcsolat
  •   Magda Katalin: +36 30 903 1468
Bővebben

ham

Nem voltam tanuláskontrollon, csak villámolvasáson, így azt sem tudom miről van szó.

papa

Én a helyedben biztos, hogy elkészítenék egy összefoglaló elmetérképet, lehet egy A/4-re, s aztán számomra megfelelő adagokra osztva tanulnám (3 ujj technikával, ha tudod, vagy ahogy eddig, s persze fotóolvasnám többször (ezt, ahogy gondolod). Ha látod egyszer az egészet egyben, összeállnak a dolgok. Ezért fontos az összefoglaló elmetérkép, amit másnap csináltunk, emlékszel?

ham

Elmetérképet készíteni így nagyon nehéz hozzá, mert max kimásolom a könyvet ami napikig tart. Annak meg semmi értelme hisz ugyanott vagyok, ahol normál tanulással.

ham

Sziasztok!
Voltam villámolvasás tanfolyamon. Egy 700 oldalas közigazgatási (2 könyvből áll) dolgot kell megtanulnom. Lesz beugró is=zh. Az egyik könyv totál a lényeg magolnivaló, nincs benne felesleges dolog. Telis tele felsorolással. 4 napja olvasom a módszerrel, ahol kell merülök stb. de totál nem áll össze a kép, mivel a felsorolás nem összefüggő..Tudtok segíteni hogyan csináljam?

papa

Balázs! Ha valaki tud erre válaszolni, az AK. Iroda: 06-1/488-0118, hétköznap 09.00-15.00 között. A legnagyobb esélyed azonban a debreceni vagy a nyíregyházi felnőtt agykontroll tanfolyamon lenne, ha ott rákérdeznél. Biztos, hogy ott helyben is találnál tanárokat. Sok sikert!

Török Balázs Antal

Sziasztok, szia Kornél!
Az iránt szeretnék érdeklődni, hogy ismertek -e agykontrollos módszerekkel tanító, konkrétan matek, fizika, angol tanárokat??? (hajdúböszörményi vagyok, Debrecenben tanulok...)

Timi

Csilla, szerintem felnőtt agykontroll tanfolyam után az agykontroll.hu-n érdemes nézelődni, itt csak gyermekagykontroll és gyermek/felnőtt tanuláskontroll, villámolvasás található. Sajnos a következő fél évben ott sem láttam soproni lehetőséget (én is soproni vagyok, örülnék neki, ha lenne), viszont februárban lesz Győrben lehetőség. http://agykontroll.hu/tanfolyamok-felnotteknek

Szabo Csilla

Mikor lesz agykontrol tanfolyam Sopronban felnötteknek?

papa

Nem akarok cinikus lenni, de a tanácsom az, hogy memorizálj! Ha "csak" arra vársz, hogy "beugorjon", az édes kevés. Beszéltünk erről a tanfolyamon eleget. Hívj fel, megbeszéljük, mit lehet tenni!

Bastet

Sziasztok!
Elvégeztem a tanfolyamot,de nem igazán működik.Mindig van célom,látom a radaroldalt,elmetérképet készítek,kérdéseket teszek fel,a három ujj technikát is alkalmazom,mégsem ugrik be semmi a vizsgán.Pedig az AK nagyon jól működik,több sikerem is volt már.Valakinek van ötlete,hogy mit csináljak másképp?
Előre is köszönöm!
Bastet

Molnár Dávid

Jó napot kívánok!
Érdeklődnék ,hogy van-e még hely a
november 6-án induló tanfolyamra !
Válaszát előre is köszönöm,
üdvözletem

Timi

Kedves Andi!

Hasonló problémával küzdök én is: mindig hagyom, hogy az egyéb érdeklődéseim, hobbijaim, egyéb teendőim elvonják a figyelmemet a tanulástól, pedig mivel levelezőn tanulok, jócskán kellene bele energiát fektetnem.

Én a következő problémamgoldó technikára akadtam az agykontrollos módszerek között (az utolsó lépést leszámítva, illetve azt "átvariálva" bárki megpróbálhatja).

A teendő:
1) Fogalmazd meg a problémát. (Pl. mindig elbliccelem a tanulást)
2) Tárd fel a probléma okait, gyökereit, miértjeit. Ehhez tegyél fel kérdéseket. (Pl. miért nem szeretek tanulni? - mert nem látom hasznát az anyagnak; miért szánom másra az időt? - mert a többi hobbim jobban érdekel; stb.)
3) Keress megoldási lehetőségeket. Ehhez én a brainstorming ötletelés szabályait alkalmaztam. Ezek: 1. minden ötlet felkerül a táblára/papírra, 2. nincs rossz ötlet, 3. ötlet szülhet ötletet. Tehát jelölj ki egy megszabott időkeretet (pl. 10 perc, vagy fél óra) az ötletelésre, és ezalatt írj fel MINDENT, ami eszedbe jut. A legnagyobb őrültségeket is - szelektálni ráérsz később. (pl. lógok a munkahelyemről, hogy tanulni tudjak; diplomát veszek a fekete piacon - átrendezem a napirendemet a tanuláshoz; megjutalmazom magam minden megtanult lecke után, stb.)
4) Válassz ki egy megoldási lehetőséget. Ha egy lehetőség nem fedi le a problémát, szerintem több is kiválasztható, csak ne ess túlzásba és ne állítsd magad lehetetlen feladat elé.
5) Cselekedj! Tegyél lépéseket objektíven és szubjektíven is. Az objektív azt jelenti, hogy ténylegesen tegyél lépéseket a kiválasztott megoldás irányába (pl. valóban tervezz meg egy új napirendet és tartsd magad hozzá), a szubjektív pedig azt, hogy változtass a hozzáállásodon. Ha ismersz agykontrollos technikákat, akkor programozz rá. Ha nem, akkor csak próbálj minél pozitívabban gondolni a dologra. Írd össze, milyen előnyöd származik a tanulásból, és függeszd ki a szobád falára, hogy mindig szem előtt legyen. Reggel fogmosás közben, este zuhanyozás közben, lefekvés előtt, felkelés után, a buszon utazva, vagy bárhol időnként mondogasd magadnak, emlékeztesd magad, hogy miért jó neked a tanulás, gondolj az élvezetes részeire, a sikerre, a tudásra, az elvégzett munka örömére, stb.

Én a múlt héten végeztem el ezt a problémafelmérést, és megoldási lehetőségként arra jutottam, hogy minden második nap foglalkozni fogok a tanulással, minden második nap viszont nem is gondolok a tanulásra, csak a hobbijaimmal, egyéb teendőimmel foglalkozom. Így megszűnik a nyomasztó érzés, mert tudom, mikor mi a dolgom, és hogy nem "bliccelés" az, ha ma épp nem a tanulással foglalkozok, hiszen tegnap is azzal foglalkoztam és holnap is azzal fogok. Ezen kívül elhatároztam például, hogy a napi emailezgetésemet, fórumozgatásomat, amivel a délutánomat kezdeni szoktam, elhalasztom estére, és a munkából hazaérve (a párom ötletére egy kis pihentető tea-szertartás után) rögtön nekilátok a tanulásnak, mert később már csak fáradtabb leszek és kevésbé lesz kedvem a tanuláshoz.

De ezek az én személyre szabott ötleteim, lehet, hogy neked teljesen másra van szükséged. Próbáld meg tényleg a fenti ötletelést, hátha neked is segít megtalálni a személyre szabott megoldási lehetőségedet! És írj, ha van még kérdésed.

Sok sikert, és jó tanulást!

Üdv:
Timi

Rusznyák Andi

Sziasztok!

Van egy problémám... Az a baj, hogy tudom, hogy tanulni kellene, de egyszerűen nem visz rá a lélek... Ti hogy motiváljátok magatokat? Hogy legyek kitartó a tanulásban?

Krisztina

Sziasztok! A nanfolyamon tanúltuk a tengerészcsomót, ésh teljesen elfelejtettem, hogy hogyan is kell, melyik kezet, a lábam melyik felére kell hogy tegyem. Valaki tudna nekem segíteni??

Zoli

Szia Timi!
Én Is irtam e-mailt : )

Köszönöm

Timi

Szia Zoli! Írtam e-mailt. :)

Zoli

Szia Timi!

Te esetleg tudod hogy mi az a 3ujj techkia ?? Ha igen kérlek irjd rám le elöre is köszönöm neked !! :) Szép napot Üdv Zoli

Kisztina

Sziasztok!

Most tapasztalom a tanuláskontroll eredményeit! A 3ujj technikát használtam fikikaórán, amit egyébként midnenestől gyűlöltem. Semmit nem tanultzam a következő órára, és a tanárnő feleltetett. Ilyenkor mindig leblokkoltam, és majdhogynem a nevemet sem tudtam, most viszont, a tanfolyam után egy erős hármasra feleltem. Mindenkinek tudom ajánlami ezt a technikát! :)

Timi

Kedves Zoli!

Mit értesz az alatt, hogy "idáig semmi"?

Fotóolvasás után mindenképp aktiválni kell az anyagot, viszont ha aktiváltál, az máris valami, nem igaz? :)

Én ezt javasolnám: tűzd ki célul, hogy szeretnéd átlátni a nyelvtant, fotóolvasd a nyelvkönyvet (ha még nem tetted meg), pihentesd, majd aktiváld, azaz rajzolj egy szép nagy elmetérképet (minimum A3-as nagyságút), amire a nyelvtankönyv alapján felvázolod a nyelvtant. (Elmetérképhez rajzolási ötleteket nézhetsz például itt: http://www.mindmapinspiration.com/ - a Villámolvasás könyvben elég minimalisztikus az elmetérkép.) Az elmetérképed legyen minél színesebb, mókásabb, és ahol tudsz, rajzolj. Ha van olyan szabály vagy példa, amit meg tudsz jeleníteni képileg ahelyett, hogy szavakkal írnád le, mindenképp úgy vesd papírra. Erre szerintem nem kell egy vagy két délutánnál többet szánnod, és máris a kezedben van egy könny(ebb)en memorizálható átfogó kép a nyelvtani anyagról. Ha akarod, ezt ki is függesztheted valahová, ahol mindig szem előtt van és gyakran rá tudsz pillantani, hogy így is memorizáld.

A szótáraidat is fotóolvasd, és ha szótárazol vagy szavakat tanulsz, a szavakról is készíts elmetérképet, a szavakhoz kapcsolj képet is, így könnyebben megjegyezhetők vizuálisan.

Egy tipp a szótanuláshoz, amit egy külföldi barátomtól hallottam, akinek a nyelvtanulás a hobbija: ő azt mondta, úgy tanul szavakat, hogy minden szóhoz keres egy hasonlóan hangzó (vagy legalábbis hasonlóan kezdődő) szót a saját nyelvéből, és ezeket összekapcsolja egy képben. (Ez egyfajta memória-fogas, ha jól emlékszem a kifejezésre.) Ő egy ír-német példát hozott, úgyhogy helyette megpróbálok én kreálni egy példát a könnyebb érthetőség kedvéért. Például meg akarod tanulni a német Tier (állat) szót, erre kellőképpen hasonlít a kamionos kifejezés, a TIR. Tehát ha az "állat" szót szeretnéd megtanulni németül, képzelj el egy állatseregletet, amint egy kamion vezetőfülkéjében tolonganak, a kamion orrán pedig ott virít a TIR felirat. Megalkotni ezt a képet nem tart tovább, mint néhányszor elismételni magadban, hogy "Tier-állat-Tier-állat..." (amit biztosan megteszel, ha szavakat kell tanulnod), viszont az erőteljes (és mókás :)) képi emlék miatt nagyobb az esélye, hogy később fel tudod idézni az állatos kamion képét, amin ott virít a TIR felirat, amiről szinte biztosan eszedbe fog jutni a Tier szó.

Ez is egy példa arra, amit Kornél írt, hogy azt kell keresni, hogyan tudod szórakoztatóbbá és hatékonyabbá tenni a memorizálást. Ennek a hatékonyságát egyébként minden olyan megközelítés növeli, ami rávesz, hogy több képességeddel vegyél részt a tanulásban. Például ha csak a könyvet vagy a szószedetet olvasod, az csak írott szöveg központú tanulás, de ha elmetérképezel, az már a képi, vizuális eszköztáraidat is megmozgatja. Ha filmeket, tévéműsorokat nézel, zenét, rádióműsorokat hallgatsz az adott nyelven, az bevonja a hallás utáni képességeidet is. Ha keresel olyan oldalakat, ahol chatelni tudsz a tanult nyelven, az interaktívvá teszi a tanulási folyamatot és lehetővé teszi, hogy személyes élmények által tanulj.

Szóval, ahogy Kornél is írta: fotóolvass mindent, elmetérképezz sokat, és keress minden lehetőséget rá, hogy elmerülj a nyelvben, minél több képességeddel, minél többféle módon.

És ha tudok/tudunk még bármiben segíteni, legyen az bármilyen általános vagy akármilyen apró gyakorlati kérdés, csak írj bátran. Remélem, tudtam hasznos tanácsokat adni. :)

Üdv:
Timi

Zoli

Szia Timi!

Köszönöm a segitséget és az infót neked .Remélem azért tudom majd használni mert kelle nagyon az angol tanulásba. Mert én arra gondoltam hogy fotóolvasom az angol nyelvkönyvet és hátha maradna valami de idáig semmi de miért ??? nem tudom lehet hogy rosszulcsinálok valamitt ???? vagy az aktiválással lehet hiba ??? valakinek van ötlete mit csináljak ??? :) EZ A JÓ EMAILCIMEM parzeus@citromail.hu

Látogatók száma: 1127707